Den här sidan använder cookies. Mer info här. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du våra cookies. OK!

Flyttning

Du som är nätkund hos Götene Elförening har upp till 30 dagars uppsägningstid av ditt elnätabonnemang*. Anmäl därför flyttning till oss 30 dagar i förväg. Du kan givetvis anmäla utflyttning med kortare varsel än så, men då är du betalningsansvarig för nätabonnemanget tills uppsägningstiden har löpt ut, eller till någon annan flyttar in/tar över abonnemanget.

 

Flytta in

Gör din anmälan om inflytt: här

De uppgifter som vi behöver är följande:

Namn
Personnummer
fakturaadress
telefonnummer
anläggningsadress
inflyttningsdatum

I samband med att du fått bekräftelse på din anmälan så har du tecknat ett nättjänstavtal med oss.

 

Elhandelsavtal

Om du inte väljer elleverantör är det vår anvisningsleverantör Kinnekulle Energi och tillsvidarepris som gäller. Tillsvidarepris är ett pris för alla kunder som saknar elhandelsavtal. 

Vi rekommenderar alla kunder att teckna ett elhandelsavtal, eftersom detta nästan alltid blir billigare för dig som kund. Tänk på att det är den som har nättjänstavtalet som skall teckna elhandelsavtal, med valfri elleverantör.

* Om du hyr din bostad kan det i ditt hyreskontrakt vara reglerat att du skall stå för elnätsabonnemanget så länge som ditt hyreskontrakt löper.

 

 

 

 

Flytta ut

Gör din anmälan om utflyttning:  här

De uppgifter som vi behöver är följande:

Namn
Personnummer
anläggningsadress
anl id (18 siffrigt nummer som finns på din elnätsfaktura)
kundnr (finns på din elnätsfaktura)
utflyttningsdatum
fakturaadress för slutfaktura
telefonnummer

Vi är också tacksamma för om du kan ge oss uppgifter om inflyttande kund.

Din anmälan är gällande från det att du fått en bekräftelse från oss. 

 

 

 

 

Vill du inte göra din flyttanmälan här kan du naturligtvis ringa oss på kundtjänst.

Kundtjänst är öppet vardagar mellan 8.00 och 16.00.
Lunchstängt 12.00-13.00

Telefon 0511-34 55 40